اخبار تابناک

ساخت وبلاگ
ناظمی اردکانی گفت: ابتدا از بین نامزدهای انتخاباتی تهران که بالغ بر هزار نفر بودند چهره‌های اصولگرا مورد شناسائی قرار گرفتند و در مرحله اول نشستی با حضور ۱۹۲ نفر از این چهره‌ها درخواست شد که بیوگرافی و برنامه خود را برای مجلس دهم ارائه نمایند.

ناظمی اردکانی در گفت و گو با تسنیم در شکل گیری و ترکیب لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان و تنظیم فهرست 30 کاندیدای گزینه نهایی، برمی‌گردد به تلاش‌های بی‌وقفه جناب آقای تقوی که راهبرد وحدت و همگرایی جریان‌های مختلف اصولگرایی را ظرف دو سال گذشته پی گرفت و با برگزاری نشست‌های مختلف در تهران، موج آن به استان‌ها نیز کشانده شد تا تجربه تلخ و انشقاق «انتخابات ریاست جمهوری» انتخابات مجلس تکرار شود.

وی که یکی از گزینه‌های لیست ائتلاف اصولگرایان است، در ادامه توضیح داد: حاصل این نشست‌ها، شکل گیری ائتلاف بزرگ اصولگرایان با این راهبرد بود که برای مجلس دهم یک فهرست با یک صدا تنظیم و به مردم انقلابی و شهید پرور جامعه تهران، ری و اسلامشهر اعلام نمایند. این شورا با محوریت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران، حضرت آیت الله موحدی شکل گرفت.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایی انتخابات مجلس دهم در خصوص مکانیزم رسیدن به فهرست 30 نفره، عنوان کرد: ابتدا از بین نامزدهای انتخاباتی تهران که بالغ بر هزار نفر بودند چهره‌های اصولگرا مورد شناسائی قرار گرفتند و در مرحله اول نشستی با حضور 192 نفر از این چهره‌ها درخواست شد که بیوگرافی و برنامه خود را برای مجلس دهم ارائه نمایند. مستندات دریافتی در کمیته‌ای مرکب از 7 نفر اعضاء شورای ائتلاف مورد بررسی قرار می‌گیرد و با سازوکارها و معیارهای مصوب در شورای ائتلاف، ابتدا به 54 گزینه و در مرحله بعد به 45 گزینه و نهایتاً به 30 گزینه می‌رسند. انجام این بررسی‌ها طبق اطلاع در ضریب 100 جلسه صورت می‌گیرد. برخی از جلسات که با حضور حضرت آیت الله موحدی برگزار می‌شود چهار الی پنج ساعت به طول می‌انجامد.

ناظمی اردکانی تصریح کرد: این وحدت و همگرایی جریان‌های اصولگرا از پیروزی انقلاب اسلامی به این شکل و کیفیت مثال‌زدنی و کم سابقه می باشد، راهی است که می‌تواند تجربه موفق تحزب گرایی اسلامی در درون جریان‌های همسو به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: امید است این وحدت و انسجام پدید آمده بین طیف‌های مختلف اصولگرایی تا پیروزی نهایی در انتخابات پیش روی تداوم یابد و مردم متدین و انقلابی  به این فهرست که اعضای آن شخصیت‌های بنام، آزمایش پس داده و برجسته و مورد اعتماد عموم جامعه هستند، رای دهند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 151 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:14

چینی‌‌ها تقویم خاص خود را دارند و بر اساس گاه شمار شمسی- قمری محاسبه می‌کنند. در واقع حرکت ماه، ستاره و همچنین خورشید در تعیین سال و ماه تاثیر یکسان دارد. با دیدن ماه در نخستین روز، سال آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، یک ششم کره زمین، سال نو چینی را در ماه بهمن جشن می‌گیرند. چینی‌ ها تقویم خاص خود را دارند و بر اساس گاهشمار شمسی- قمری محاسبه می‌کنند. در واقع حرکت ماه، ستاره و همچنین خورشید در تعیین سال و ماه تاثیر یکسان دارد. با دیدن ماه در نخستین روز، سال آغاز می‌شود.

 گزارشی از جشن‌های نوروزی در چین
البته در چین، تقویم میلادی به رسمیت شناخته شده و کشور بر اساس آن اداره می‌گردد اما سال نوی چینی به‌ عنوان یک رسم کهن، هر ساله مفصل و با شکوه جشن گرفته می‌شود و 15 روز به طول می‌ انجامد. بر اساس طالع‌ بینی چینی، هر سال از بین 12 حیوان نام یک حیوان به طور سمبلیک انتخاب می‌شود.

این حیوان ‌ها که هر کدام ویژگی خاصی دارند عبارتند از: موش، گاو، ببر، مار، خرگوش، اژدها، اسب، خروس، قوچ، میمون، سگ و خوک. امسال نیز به نام «میمون» نام‌گذاری شده که گویا در فرهنگ چینی نمادخلاقیت و الهام است. در تمام سال چینی، جشنی مهم‌تر از این جشن نیست. برای همین آداب و رسوم مفصلی برای ورود به سال نو دارند.

جشن دو هفته‌ای

چینی ها طی این دو هفته از برنامه ‌های خاصی پیروی می‌کنند. البته این رسوم در بعضی شهرها و اقوام کمی متفاوت است و صد البته همه‌ی افراد به‌ خصوص نسل ‌های جدید از تمام آن‌ ها پیروی نمی‌کنند.

روز اول: روز خوش‌آمدگویی به الهه ‌های بهشت و زمین است. بسیاری از چینی ‌ها در این روز از خوردن گوشت قرمز پرهیز می‌کنند.

روز دوم: روز دعا‌کردن برای اجداد و درگذشتگان و همچنین سگ‌ هاست. گروهی این روز را روز تولد سگان می‌دانند.

روز سوم و چهارم: روز احترام و دید و بازدید از خانواده‌ی همسر

روز پنجم: روز ماندن در خانه و دعوت از الهه‌ی ثروت. در این روز چینی‌ ها به دید و بازدید نمی ‌روند چون معتقدند برای هر دو طرف بد‌یمن خواهد بود.

روز ششم تا دهم: روزهای دید و بازدید از اقوام و دوستان. در این روزها چینی‌ ها به معابد و اماکن مقدس می‌روند و از خدا و یا الهه ‌هایشان طلب سلامتی، خوش‌ اقبالی و ثروت می‌کنند. (روز هفتم، روز به نمایش گذاشتن محصولات کشاورزی‌ ست. در این روز روستاییان کشاورز، معجونی از هفت گیاه را می‌نوشند و برای طولانی بودن عمرشان، رشته و ماهی خام می‌خورند. در باور چینی‌ها، روز هفتم روز تولد بشر است.)

روز یازدهم تا سیزدهم: روزهایی ‌ست که باید غذا های سبک و ساده خورد تا فرصتی باشد برای استراحت و پاک‌ سازی سیستم بدن.

روز چهارهم: روز آماده‌ سازی برای جشن فانوس

روز پانزدهم: در این روز چینی‌ ها ردیفی از شمع را در جلوی خانه‌ هایشان روشن می‌کنند و هنگام شب با فانوس‌ های زیبایی پشت سر هم مسیری را می‌ پیمایند.

جشن فانوس

همان‌ طور که گفته شد جشن سال نوی چینی در روز پانزدهم با برگزاری «جشن فانوس» به پایان می‌ رسد. این جشن در رسوم اقوام مختلف چینی وجود دارد و آماده‌ سازی آن در روزهای قبل آغاز می‌شود.

جشن فانوس در خیابان‌ های اصلی شهر اجرا می‌شود و اکثراً علاوه بر نمایش فانوس‌ های رنگی با رقص، آواز و موسیقی ‌های محلی همراه است. در این شب ماه کامل در آسمان می‌درخشد و مردم با دیدن حلول اولین قرص کامل ماه به رقص و پایکوبی می‌پردازند و با فانوس ‌های روشن در کوچه ‌ها و خیابان‌ ها قدم می ‌زنند.

گروهی این جشن را با فستیوال دیگری که در اواسط پاییز برگزار می‌شود اشتباه می‌گیرند. مردم در آن فستیوال که به مناسب «تعادل طبیعت» برگزار می‌شود نیز فانوس‌ هایی به شکل‌های متفاوت روشن می‌کنند.

افسانه نیان

از آنجایی‌که کشاورزی رکن مهم اقتصادی چین محسوب می‌شده، بسیاری از جشن‌ ها و آداب و رسوم فرهنگی و مذهبی این مردم با سمبل‌ های کشاورزی در هم آمیخته است. شاید به همین دلیل هزاران سال پیش، سال نوی چینی را به یاد یک موجود افسانه‌ای به نام «نیان» آغاز می‌کردند. نیان نام موجود غول پیکری‌ست که در قصه‌ های کهن از نیروی ویران‌گر وی بسیار یاد شده. او می‌توانسته در یک چشم بر‌هم زدن شهری را ببلعد و آن را نابود کند. روزی مرد کهن‌ سالی ادعا می‌کند که توانایی رام‌کردن نیان را دارد. او جانور غول‌پیکر را تشویق می‌کند تا برای اثبات قدرت خود حیوانات وحشی منطقه را نابود کند و نیان در این مبارزه پیروز شده و کشاورزان را برای همیشه از شر حیوانات وحشی که به مزارع حمله می‌کردند راحت می‌کند. سرانجام پیرمرد نیان را به فرمان ‌برداری وا می‌دارد و تصمیم می‌گیرد سوار بر او برای همیشه از شهر خارج شود. اما پیش از ترک شهر رازی را با مردم درمیان می‌گذارد. او فاش می‌کند که نیان از رنگ قرمز، آتش و سر و صدا هراس دارد و توصیه می‌کند هنگام فرا رسیدن سال نو، کاغذ های رنگی خصوصاًً قرمز به در و پنجره‌ ها آویزان کرده، آتش ‌بازی و سر و صدا راه بیاندازند تا نیان جرات بازگشت نداشته باشد! جالب این‌که در زبان چینی «نیان» (nian) به معنای «سال» به‌کار برده می‌شود.

خرافات سال نوی چینی

بی‌تردید همه‌ی چینی‌ ها از تمام اعتقادات خرافه‌آمیز پیروی نمی‌کنند و اعتقاد آن‌ ها بسته به خانواده و محیط اجتماعی‌شان متفاوت است. در این‌جا به چند خرافه مربوط با سال نوی چینی اشاره می‌کنیم:

- چراغ ‌های خانه از غروب آخرین روز سال تا صبح‌گاه اولین روز سال نو نباید خاموش شود. در این مدت در و پنجره‌ های منزل نیز نباید بسته باشد.

- موها در اولین روز سال نو نباید شسته شود چون ممکن است بخت و اقبالی که بر آن نشسته از بین برود.

- خوردن گوشت قرمز در روز اول سال ممنوع است.

- نظافت خانه تا عصر آخرین روز سال باید به اتمام برسد و جارو و خاک ‌اندازها دور انداخته یا بیرون خانه گذاشته شود.

- خانه در روز اول نباید جا

رو شود. اگر ناچار به تمیز کردن شوند تمام خاکروبه‌ ها را باید به وسط اتاق و از آن‌جا به گوشه‌ای منتقل کنند. خاکروبه ‌ها به هیچ‌ وجه نباید تا روز پنجم دور ریخته و یا پایمال شوند.

- گریه‌ و زاری کردن در روز اول به شدت نهی شده و به همین دلیل والدین از تنبیه کودکان‌ شان صرف‌ نظر کرده و از بیم به گریه افتادن کودک، شیطنتش را تحمل می‌کنند.

- در روز اول نباید به کسی چیزی قرض داد و باید سعی کرد تا پیش از سال نو امانتی ‌ها به صاحبانش برگردانده شود. همچنین نباید در این روز به هیچ‌کس چراغ یا هیچ نوع روشنایی امانت داد. توصیه شده در این روز از گرفتن کبریت و فندک از چینی‌ها ، حتی  برای روشن کردن سیگار خودداری کنید!

- در روزهای اول باید از گفتن و شنیدن هر سخنی درباره‌ی مرگ و جن خودداری کرد. عدد 4 که در زبان چینی شباهت زیادی به کلمه «مرگ» دارد نباید ادا شود و باید از تعریف و شنیدن داستان، خاطره و حتی  قصه ‌ای که در آن مرگی اتفاق بیافتد دوری کرد.

- گروهی از چینی ‌ها قبل از آن‌که برای اولین ‌بار بعد از تحویل سال بیرون بروند، از پیشگویان برای مسیر حرکت و ساعت خروج مشورت می‌گیرند.

- در سال نو، اولین فردی که ملاقات می‌شود و اولین کلمه ‌ای که شنیده می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است و بر سال جدید تاثیر می‌گذارد.

- دیدن افراد در اتاق خواب شگون ندارد. لذا برای دید و بازدید‌ های فامیلی بیمارها را از اتاق بیرون آورده و جای استراحتی در سالن پذیرایی مهیا می‌کنند.

- استفاده از چاقو و قیچی منع شده چرا که این وسایل شانس را قطع می‌کند.

- به اعتقاد چینی‌ ها سگ‌ ها در روز دوم سال متولد شده‌اند و به همین دلیل این روز را به مهربانی و مراقبت ویژه از آن‌ ها می‌ پردازند.

- از بین میوه‌ ها، گلابی میوه‌ی حساسی‌ ست! تقسیم‌کردن گلابی بین زوج ‌ها و عشاق به معنای آرزوی جدایی‌ ست. این اتفاق در روز پنجم و ماه هفتم سال به شدت منع شده.

- یادتان باشد که در روز پنجم به دیدن دوستان چینی‌تان نروید. در این روز خانواده ‌های چینی باید در خانه بمانند و از پذیرایی کسی خشنود نمی‌شوند چرا که روز پنجم روز دعوت از الهه‌ی ثروت است.

خوراکی‌های خوش‌یمن

شام عصرگاهی پیش از سال نو بسیار نزد چینی‌ ها پراهمیت است. این وعده‌ی غذایی معمولاً  در خانه و یا رستورانی در نزدیکی عضو بزرگ خانواده صرف می‌شود. در این مهمانی تمام اعضای خانواده باید شرکت کنند و کسانی که نمی‌توانند خود را به خانواده‌ی درجه اول برسانند باید در مهمانی نزدیکترین قوم خود حضور بهم برسانند. این رسم سمبل وحدت و یکپارچگی خانواده است و معمولاً مرغ و ماهی به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود.

خوش‌ یمن بودن غذاها بیشتر به ظاهر آن‌ ها برمی‌گردد. برای مثال رشته سمبل عمر دراز است و نباید موقع خوردن قطع شود. مرغ درسته به معنای خانواده‌ی متحد و از آن جایی که صدف، مروارید را به یاد می‌آورد سمبل ثروت است. بعضی خوراکی ‌ها نیز در آوا به عبارات یا اصطلاحات مثبت و خوش‌ یمنی نزدیک هستند مثل کاهو (بارش شانس)، نارنگی (ثروت)، پاملون که نوعی گریفروت بزرگ است (داشتن، دارا ‌بودن) و ماهی (فراوانی، آرزو).

در بین کیک و شیرینی ‌ها نیز «کیک‌برنج» موسوم به nian gao به عنوان اصلی‌ترین شیرینی‌ سال نو محسوب می‌شود. شکل گرد این کیک نشانه‌ی وحدت خانواده و لایه‌ لایه بودن آن به معنای «ریزش شانس» است.

پاکت قرمز

دادن هدیه در پاکت قرمز یکی از مرسوم ‌ترین آداب در عید چینی ‌هاست. در واقع، پرداخت پول بدون پاکت بد شانسی می‌آورد. روی این پاکت‌ ها غالباً عباراتی با معنای خوش‌ شانسی، ثروت و سلامت نوشته شده. در این پاکت‌ ها معمولاً اسکناس گذاشته می‌شود اما هدایای دیگری نظیر شکلات به ویژه به شکل سکه‌های قدیمی چینی، کارت تبریک و غیره نیز رایج است. در مهمانی‌ و دید و بازدید ‌های خانوادگی، بزرگترها این پاکت ‌های قرمز را به کودکان و نو عروس و داماد ها هدیه می‌کنند.

رقص اژدها، یکی از رقص‌هایی است که در طول سال نو چینی اجرا می‌شود. چینی ‌ها معتقدند که اژدها نماد قدرت بوده و می‌تواند بد شانسی و ارواح خبیث را از آن‌ ها دور کند. البته رقص‌ های سنتی دیگری هم در جریان روزهای سال نو اجرا می‌شود. از جمله آن‌ ها می‌توان به رقص شیر اشاره کرد که ریشه در هند و چین دارد و به همراه عروسک‌ ها و آهنگ‌ های ویژه ‌ای انجام می‌شود.

شاید مثل بسیاری از اخبار، آداب و رسوم و اتفاق ‌های مربوط به چینی ها، این واقعیت که در سال نوی چینی بزرگ‌ترین جابه‌جایی انسان در جهان رخ می‌دهد نیز عجیب اما واقعی باشد؛ این‌که میلیون‌ها انسان در این روز برای دیدن خانواده و شرکت در ضیافت شام پیش از آغاز سال نو به زادگاهشان برمی‌گردند. به ‌راستی که مردم این سرزمین باستانی با سبک و سیاق خاص زندگی‌شان همیشه موجب شگفتی‌ اند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 174 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:14

به دنبال تشکیل هیات وزیرات پاکستان، وزارت خارجه این کشور از لغو تحریمها علیه ایران و احیای روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور خبر داد.

به گزارش فارس، دولت پاکستان با صدور بیانیه‌ای از لغو تحریمها علیه ایران متعاقب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

در این بیانیه آمده است که مدالیته لغو تحریمها در یک جلسه بین وزیران دولت اسلام آباد به ریاست محمد اسحاق وزیر دارایی پاکستان نهایی شده است.

به دنبال این جلسه وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای از احیای روابط اقتصادی و تجاری میان اسلام آباد و تهران از جمله در حوزه های تجاری، بانکداری، انرژی، سرمایه گذاری و مالی خبر داد.

به دنبال حضور توافق هسته‌ای میان و گروه 1+5 و اجرایی شدن این توافق با لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران، کشورهای دیگر درحال لغو تحریمهای خود علیه ایران هستند که تحت فشارهای قدرتهای خارجی از جمله آمریکا مجبور شده بودند علیه ایران اعمال کنند.

پاکستان از جمله کشورهایی است که از توافق میان ایران و قدرتهای جهانی درباره موضوع هسته‌ای استقبال کرده بود.

سما تی وی نوشت؛ با لغو تحریمها انتظار می‌رود که روابط تجاری و اقتصادی میان این دو همسایه به سرعت افزایش یابد.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 143 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:14

تیم استقلال اهواز مقابل نفت تهران متحمل شکست شد و ملوان در خانه مقابل راه آهن امتیازات را تقسیم کردند. شاگردان ویسی نیز در قم نتوانستند میزبان را شکست دهند تا استقلال خوزستان پس از یک هفته صدر جدول را به شاگردان مظلومی پس بدهد.

به گزارش تابناک ورزشی، درهفته بیست و یکم لیگ برتر دو بازی به صورت همزمان از ساعت 15 و 30 دقیقه دنبال شد. بعد از3 هفته نوار تساوی‌های استقلال اهواز پاره شد و این تیم  متحول شده، متحمل شکست شد.  نفت تهران با کسب این پیروزی مهم خارج از خانه 32 امتیازی شد و جای تراکتورسازی را در رده ششم جدول گرفت.

کریم اسلامی ۴۷ برای صبا و فرشاد جان‌فزا ۵۸ برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.

 استقلال اهواز صفر - نفت تهران یک

گل‌ها: عیسی آل‌کثیر دقیقه 88

 ملوان صفر - راه آهن صفر

صبای قم یک - استقلال خوزستان یک

کریم اسلامی ۴۷ برای صبا و فرشاد جان‌فزا ۵۸ برای استقلال 

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 158 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:59

هنوز یک هفته از اتهام پرویز مظلومی به کمیته داوران با جمله معروف«داوری ها به نفع یک تیم خاص چرخیده» نمی گذرد که داور بازی این تیم مقابل گسترش فولاد چند تصمیم بحث برانگیز و اشتباه به سود استقلال اعلام کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تصاویر نشان می دهد روی صحنه پنالتی گسترش فولاد که به صورت چیپ زده شد و رحمتی آن را مهار کرد چندین بازیکنان استقلال درون محوطه جریمه بودند که داور این خطای واضح را نادیده گرفت و دستور به تکرار پنالتی نداد.

اما اشتباه مهمتر زمانی رخ داد که داریوش شجاعیان روی پاس عمقی پیمنتا از نیمه های زمین با رحمتی تک به تک شد اما کمک دوم به اشتباه فاحش ، پرچم زد و در حالیکه مدافع آبی ها چند متر جلوتر بود، آفساید اعلام کرد تا در دقایق طلایی گسترش به گل نرسد. 

با توجه به گل دقایق پایانی شاگردان کمالوند، این تیم می تواند این اشتباه را در نتیجه نهایی تاثیرگذاز بداند.

حالا باید منتظر واکنش مظلومی بود.

دو اشتباه واضح و جنجالی داور به نفع استقلال!
دو اشتباه واضح و جنجالی داور به نفع استقلال!

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 154 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:59

به گزارش صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان پس از حضور در نماز جمعه در استانبول گفت: مواد منفجره به کار رفته در انفجار آنکارا از سوریه به ترکیه منتقل شده بود. چهارده نفر در این ارتباط بازداشت شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. هویت دو نفر از عاملان این انفجار مشخص شد و به دو نفر دیگر هم مظنون هستیم. این انفجار انتحاری و عامل آن حزب اتحاد دموکراتیک و شاخه نظامی آن یعنی یگان های مدافع خلق بود که این مسئله صد درصد ثابت شده است.

اردوغان افزود: ما بسیار ناراحت هستیم که غربیها با وجود آنکه ما شواهد و مدارک زیادی در اختیار آنها قرار دادیم، همچنان ما را درک نمی کنند. هر چند که کشورهای غربی پ ک ک را گروه تروریستی اعلام کردند. ما از غرب انتظار داریم در این مسئله از ما حمایت کند. چرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا حزب اتحاد دموکراتیک و شاخه نظامی آن یعنی یگان های مدافع خلق را گروه های تروریستی اعلام نمی کنند. ما مدارکی در اختیار غربیها قرار دادیم که ثابت می کند این دو گروه با پ ک ک در ارتباط هستند.

وی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که متهم کردن کردها درباره انفجار آنکارا را رد کرده بود، خاطر نشان کرد: من مجبور نیستم به چنین شخصی پاسخ دهم.آمریکاییها درست بودن مدارک ارائه شده از طرف ما را درک کرده اند. درباره کمک کردن و ارسال سلاح و کمک های تدارکاتی برای این گروه، من این مسئله را با رئیس جمهور آمریکا مطرح خواهم کرد. من در دیدار چند ماه پیش هم در این باره با او سخن گفته بودم. من به او گفتم آمریکا سلاح در اختیار دو گروه حزب اتحاد دموکراتیک و یگان های مدافع خلق قرار داده و بیش از نیمی از این تسلیحات به دست داعش افتاده است. هیچ کسی نمی تواند این مسئله را نفی کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: روسیه هم امروز همین اقدام را انجام می دهد. روسیه با هماهنگی نظام بشار اسد و دو گروه اتحاد دموکراتیک و یگان های مدافع خلق عمل می کند. ما به این دو گروه اجازه نخواهیم داد در مرزهای ما مستقر شوند. ما به حملات توپخانه ای علیه آنها ادامه خواهیم داد. گلوله باران ها ادامه پیدا خواهد کرد. ما در ترکیه به هیچ گروه غیرقانونی اجازه فعالیت نخواهیم داد و در برابر این اوضاع تماشاچی باقی نخواهیم ماند. فقط دولت ترکیه حق دارد درباره انفجار آنکارا سخن بگوید. حزبی در پارلمان ترکیه که انفجار آنکارا را محکوم نکرد، در واقع از گروه تروریستی حمایت می کند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 146 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:59

سفر به دنیای گوناگون با «تابناک باتو»؛

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این صفحه شما هر روز گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، ادبیات، سرگرمی و دانستنی‌ها، آشپزی، فیلم و عکس‌هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین تابناک با تو هر روزه آماده‌ است، مطالب ارسالی شما را نیز ـ متناسب با موضوعات نامبرده ـ‌ در سایت منتشر کند.

کد خبر: ۵۶۹۱۱۵

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 163 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:57

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در روستای اریسمان بادرود 15 مصدوم برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری میزان، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان گفت : ساعت 4بامداد امروز حدود  30 دانش آموز در مسجد فاطمیه روستای اریسمان مستقر شده بودند که با روشن کردن پیک نیک  15نفر آنها مسموم شدند .

غفور راستین با اشاره به اینکه این دانش آموزان در اردوی تفریحی به سر می بردند افزود : در این حادثه  9نفر به صورت سرپایی درمان  و  شش نفر  هم به بیمارستان منتقل شدند.  

روستای  گردشگری اریسمان در 20 کیلومتری نطنز در استان اصفهان واقع شده است.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 163 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:57

تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و پدیده در چارچوب هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال عصر امروز از ساعت 15 و 10 دقیقه در ورزشگاه ثامن در حضور حدود 4 هزار تماشاگر آغاز شد که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.

به گزارش تابناک ورزشی، رضا ناصحی در دقیقه یک برای پدیده و رضا عنایتی 60 برای سیاه‌جامگان گلزنی کردند.

قضاوت این دیدار برعهده پیروز سیف‌الله‌پور بود. وی به آلاجی سوسه، سالار افراسیابی و مهدی جعفرپور از سیاه‌جامگان و مهدی خیری و یونس شاکری از پدیده کارت زرد نشان داد.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 152 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:57

مدیر آژانس پلیس اروپا موسوم به "یوروپُل" هشدار داد، تروریستهای داعش ممکن است دست به حملات تروریستی بزرگی در اروپا بزنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، راب واینرایت، مدیر آژانس پلیس اروپا اعلام کرد، انتظار می‌رود که داعش و سایر گروه‌های تروریستی حمله‌ای را در جایی دیگر از اروپا صورت داده و شمار زیادی از غیرنظامیان را هدف قرار دهند.

وی افزود که اروپا برای اولین بار طی 10 سال گذشته با بزرگترین تهدید تروریستی مواجه شده و این حملات می‌توانند نه تنها از طریق گروه‌های تروریستی بلکه از طریق تروریست‌ها به صورت فردی نیز صورت گیرند.

این اظهارات مدیر یوروپل در حالی مطرح شده که از زمان حمله داعش به پاریس در تاریخ 13 نوامبر که منجر به کشته شدن 130 تن شد، کشورهای اروپایی اقدام به افزایش تدابیر امنیتی نموده‌اند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 180 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:38

نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که یک کشتی موشک انداز به بندر طرطوس، دومین بندر بزرگ سوریه اعزام کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، الکساندر ویتکو، فرمانده ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه با اعلام این خبر گفت: کشتی مذکور حامل چند نوع از موشک‌های کالیبر است که به عنوان بخشی از ماموریت محول شده به نیروی دریایی در بندر طرطوس سوریه مستقر شده است.

موشک‌های کالیبر گروهی از موشک‌های کروز دوربر، میان‌برد و کوتاه‌برد با قابلیت شلیک از کشتی‌ و زیردریایی‌ هستند که روسیه آنها را برای حملات ضدکشتی، ضدزیردریایی، ساحلی و زمینی ساخته است. این موشک‌ها که در سال ۲۰۱۲ وارد خدمت در ارتش روسیه شدند به سر جنگی ۴۵۰ کیلوگرمی مسلح می‌شوند و برد موثر مدل‌های مختلف آن بین ۵۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر است.

بنا بر اعلام نیروی دریایی روسیه این موشک‌ها شنبه گذشته از بندر سوانستوپول واقع در کریمه به سمت دریای مدیترانه و سواحل سوریه بارگیری شده‌اند.

اولین تجربه جنگی موشک‌های کالیبر سال ۲۰۱۵ در جریان حملات روسیه علیه داعش و مخالفان سوریبود که در آن کشتی‌های جنگی روسیه در دریای خزر ۲۶ فروند از مدل دوربرد آن‌ها را به سوی مواضع داعش در سوریه شلیک کردند.

بندر طرطوس سوریه از سال‌ها پیش به عنوان پایگاه دائم نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه مورد استفاده مسکو قرار دارد.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 148 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:38

ادامه گلوله باران اراضی سوریه از سوی ترکیه، انهدام ادوات داعش در دیرالزور و بازپس گیری مناطق جدید از تروریست ها در حومه حلب و لاذقیه از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش مهر به نقل از شبکه سوریاالیوم، در ادامه گلوله باران مناطقی از عفرین در حومه شمالی حلب از سوی ترکیه دو غیر نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.برخی منابع این گلوله باران را شدیدترین از نوع خود در استان حلب اعلام کردند.

از سوی دیگر در دیرالزور، ارتش سوریه ادوات متعلق به داعش را هدف قرار داد و سرنشینان آن را به هلاکت رساند.بر اساس گزارش منابع سوری، ستونی از داعش در حال حرکت از سوی روستای الحسینیه به سوی المحیمیده در شمال این شهر بود که جنگنده های سوری آن را هدف قرار دادند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند و برخی دیگر را زخمی کردند.

در همین حال منابع وابسته به سازمان ملل از تلاش سازمان ملل برای ارسال کمک های بشردوستانه هوایی به محاصره شدگان در دیرالزور خبر دادند.

منابع آگاه از سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس در نزدیکی بیمارستانی در روستای عین البیضا در حومه لاذقیه در یک کیلومتری مرز سوریه با ترکیه خبر داند و اعلام کردند: این هواپیمای بدون سرنشین مدت زمان زیادی در آسمان منطقه قبل از سقوط آن در حال پرواز بود.

در همین حال ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه تروریست ها در حومه لاذقیه موفق شد با کمک نیروهای دفاع مردمی بر جبل القاموع و روستای بیت نجارو در حومه شمالی لاذقیه مسلط شود.

نیروهای سوری قلعه طوبال، ارض البیاضات، رویسه القشمر، رویسه الکنیسه، رویسه الشمیس، نقطه ۸۴۴ و ۷۲۲ در حومه شمالی لاذقیه را به کنترل خود درآوردند.

ارتش سوریه در حومه حمص نیز موفق به تسلط بر منطقه المکاسر و المطاحن در جاده محسه الشرقی در حومه جنوبی شرقی حمص شد.

روستای السین در حومه شرقی حلب نیز از جمله مناطقی بود که از سوی ارتش سوریه هدف قرار گرفت.

در الحسکه، نیروهای سوری دموکراتیک بر ایستگاه گاز الکبییه در شرق الشدادی  و روستا و دشت نفتی غونه مسلط شدند.این نیروها جاده امداد رسانی داعش میان موصل عراق و الشدادی در  حومه جنوبی الحسکه را نیز قطع کردند.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 136 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:31

حجت الاسلام قدرتی گفت: قول می دهم که پرونده های کاندیداهایی که تخلف انتخاباتی داشته اند بایگانی نشود و قوه قضاییه پس از برگزاری انتخابات کاندیداهای متخلف را برای پاسخگویی احضار کند.

به گزارش میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان شمالی، حجت الاسلام نورالله قدرتی در جلسه توجیهی نامزدهای انتخاباتی مجلس با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس تخریب، توهین، تهدید، تطمیع و اقدامات خلاف قانون و خلاف اخلاق را ممنوع اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به تخلفات برخی کاندیداها افزود: قول می دهم که پرونده های کاندیداهایی که تخلف انتخاباتی داشته اند بایگانی نشود و قوه قضاییه پس از برگزاری انتخابات کاندیداهای متخلف را برای پاسخگویی احضار کند.

در ادامه  برخی از  نامزدهای انتخاباتی که در این جلسه حاضر بودند، اعتراضاتی نسبت به  برگزاری ضیافت های شام و ناهار تعدادی از کاندیداها  داشتند که وی در این زمینه نیز تصریح کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی استان، رفتار و عملکرد تمامی نامزدهای انتخابات 7 اسفندماه را رصد می کند ضمن این که این موضوع را به مرکز نیز منتقل می کنیم که از باب پیشگیری از وقوع جرمی که خرید رأی باشد نامزدها نباید در حسینیه ها، تکایا و مجامع عمومی سفره های ناهار و شام پهن کنند تا عدالت برای فردی که توانایی مالی ندارد، ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با  بیان این که تاکنون تعدادی پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده است افزود: قول می دهم تمامی پرونده هایی را که تشکیل شده است یا تشکیل می شود بایگانی نکنیم.

وی ادامه داد : پرونده ای که تشکیل می شود به عنوان سابقه تخلف برای کاندیدای متخلف محسوب خواهد شد.

 دادستان عمومی و انقلاب بجنورد  نیز درباره اعتراض تعدادی از کاندیداها در زمینه شام و ناهار دادن بعضی از کاندیداهای دیگر گفت: برخی از کاندیداها از تبصره ماده 67 قانون سوء استفاده می کنند.این تبصره می گوید که از موقع ثبت نام کاندیداها برای انتخابات تا پایان مهلت قانونی انتخابات، احضار و بازداشت نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از نامزدی تا پایان روز اخذ رأی ممنوع است مگر این که موجب تضییع حق شود.

یاران افزود: طبق تصریح قانون ما مکلف هستیم  بعد از برگزاری انتخابات به تخلفات رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به پرونده ثبت شده تخلفاتی در بازپرسی، اظهارکرد: مجلس آینده باید قانونی را تصویب کند که امکان بازداشت مجرمان در زمان تبلیغات امکان پذیر شود.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 158 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:31

مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان در توجیه اینکه چرا سرمربی تیمش به داور گفته پلنگ صورتی توضیحاتی داد.

کد خبر: ۵۶۹۰۹۰

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان روز گذشته بعد از تساوی مقابل ذوب آهن از واژه پلنگ صورتی برای انتقاداز داور استفاده کرد.
به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا اژدری زاده مدیرعامل فولاد در پاسخ به این سوال که چرا اسکوچیچ چنین حرفی زده است می گوید: من روز گذشته یک برنامه ورزشی نگاه می‌کردم که در آن مصاحبه آخر بازی نشان داده شد ولی ندیدم او چنین صحبتی کرده باشد. نمی‌دانم آیا واقعاً او این حرف را زده یا نه. هفته قبل داور اشتباه اثرگذاری علیه تیم ما انجام داد که من خودم هم به آن انتقاد کردم. با توجه به سوابق داوری که دارم می‌دانم هر انسانی ممکن است اشتباه کند. داور در بازی دیروز علیرغم جوانی می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد ولی در کل اشتباه اثرگذاری نداشت. البته در نیم‌فصل دوم فشار مضاعفی روی تیم‌ها ایجاد می‌شود و تیم‌ها نیاز به کسب امتیاز دارند. تک تک امتیازات دارای حساسیت است و اگر اسکوچیچ هم ماین موضوع را مطرح کرده است به خاطر همین استرس بوده است.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 170 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:31

ادعای سوزانده شدن 150 غیرنظامی کرد توسط ارتش ترکیهیکی از اعضای پارلمان ترکیه، ارتش اين كشور را به جنایاتي هولناك در جنوب شرق ترکیه متهم كرد و مدعي شد نيروهاي نظامي و امنيتي تركيه 150 نفر از كردهاي اين كشور را سوزانده اند. همزمان، حملات ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه نیز تشدید شده و اخباری تأیید نشده از پیشروی نیروهای ارتش ترکیه به داخل سوریه نیز منتشر شده است. 

به گزارش «تابناك»، یکی از اعضای پارلمان ترکیه و از طرفداران حزب دموکرات کردی این کشور، ارتش اين ترکیه را به جنایاتي هولناك در جنوب شرق ترکیه متهم كرد و مدعي شد نيروهاي نظامي و امنيتي تركيه 150 نفر از كردهاي اين كشور از جمله چندين زن و كودك را كه در زيرزمين هاي شهر شرناق براي نجات جان خود مخفي شده بودند، سوزانده اند. 

در اين رابطه همچنين فلک‌ناز اوجا، عضو حزب چپ آلمان و نماینده پیشین این حزب در پارلمان اروپا - كه در سال ۱۹۷۶ در خانواده‌ای کرد ایزدی در آلمان متولد شده- به خبرگزاري «اسپوتنيك» گفته در حال حاضر، اجساد پيدا شده از اين جنايت به گونه ای است كه برخی ازاجساد بدون سر هستند و برخي ديگر آنقدر سوخته اند كه  حتي کالبد شکافی آنها نيز امکان پذیر نيست.

شبكه خبري «راشاتودي» در این خبر كه البته هنوز به تأیید دیگر منابع خبری نرسیده، هشدار داده است احتمال مي رود سرنوشت بیش از 200 نفرديگر نيز كه در داخل ساختمان هادر سراسر استان شرناق به دام افتاده اند شبيه 150 نفر دیگر بوده و آن ها سوزانده شده باشند.

پيش از اين نيز یک خبرگزاری متعلق به كردها در اين رابطه خبر داده بود اجساد سوزانده شده در منطقه شرناق تركيه به قدري سوخته بودند كه شناسايي آنها حتي توسط آشنايان و خانواده ها ممكن نبود و براي شناسايي اجساد نياز به انجام آزمايش «دی ان ای» است. 

«افكان علا»، وزير كشور تركيه، در این زمینه اظهار داشته: «مجموعه اقدامات نيروهاي نظامي و امننيتي تركيه در جنوب شرق اين كشور و منطقه شرناق براي مبارزه با گروه تروريستي پ.ك.ك صورت مي گيرد و از تاريخ 14 دسامبر تاكنون، نيروهاي نظامي تركيه موفق به كشتن 659 عضو گروه تروريستي پ.ك.ك شده اند». وزير کشور تركيه تأكيد كرده هدف حملات، تنها گروه هاي تروريستي هستند و نيروهاي نظامي- امنيتي با غيرنظاميان كاري ندارند.

اما این ادعا درباره وضعیت کردهای ترکیه و درگیری میان آنکارا و کردها در حالی منتشر می شود که از روز گذشته و در پی وقوع انفجار تروریستی در آنکارا، پایتخت این کشور، اقدامات ارتش ترکیه علیه کردهای سوریه نیز تشدید شده و به عبارت دیگر، اکنون این نبرد در هر دو جبهه داخلی و خارجی از سوی آنکار تشدید شده است.

در همین راستا، با وجود اینکه در پی حملات توپخانه ای هفته گذشته ارتش ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه، بسیاری از کشورها، از جمله حتی آمریکا، علیه این اقدام موضع گیری کرده و خواستار توقف حملات شدند، در حال حاضر، ارتش ترکیه این حملات را شدت بخشیده است. اخبار رسانه های مختلف حاکی از آن است که شب گذشته، توپخانه ارتش ترکیه حملات توپخانه ای سنگینی را به شمال سوریه ترتیب داده است.

از سوی دیگر، در یک خبر تأیید نشده، برخی منابع کردی اعلام کرده اند که شب گذشته، ده ها خودروی نظامی ترکیه از مرز این کشور با سوریه عبور کرده و وارد منطقه «عفرین» شده اند. بر اساس این گزارش ها که «راشا تودی» آن را بازتاب داده، این نیروها 200 متر در داخل منطقه کردنشین استان حلب سوریه پیشروی کرده اند. 

در این میان، هرچند صحت برخی از اخبار و گزارش های منتشره درباره وضعیت مبارزه ترکیه و کردها به تأیید نرسیده، اما از مجموعه روندهای قطعی موجود می توان نتیجه گرفت که دولت آنکارا در پی حمله تروریستی اخیر، فاز جدیدی از اقدامات خود را در این زمینه سامان داده است. در این روند، چه در عرصه داخلی و چه خارجی، نگرانی اصلی آنکارا این است که با قدرت گرفتن کردها در شمال سوریه و برقراری ارتباط میان آن ها و کردهای داخل ترکیه، اوضاع امنیتی ترکیه به خطر بیفتد. 

گفتنی است طی سال های اخیر، آنکارا حاضر بوده حتی به بهای حمایت از داعش در مقابل کردها، این خطر را از خود دفع کند و اکنون، ناکامی های داعش و دیگر گروه های تروریستی در شمال سوریه، ترکیه را در وضعیت دشواری قرار داده است.  

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 160 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:30

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات استان با اشاره به سوره مبارکه تکاثر افزود: افزون طلبی و زیاده خواهی داوطلبان انتخابات باعث خروج آنها از انصاف و عدالت می‌شود، با این حال توصیه می‌کنم که داوطلبان انتخابات با رعایت قوانین و حفظ احترام رقیب و مطرح نکردن اظهارات افزون‌طلبانه، فضای رقابت را اخلاقی کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: داوطلبان انتخابات می‌توانند به گونه‌ای رفتار کنند که تنش به حداقل برسد و ترکش تنش‌های انتخابات به کسی نخورد.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسانی که بانی و عامل حادثه منازعه چیتاب در انتخابات چهار سال پیش بودند برای هرکدام دو سال حبس و یک سال اقامت اجباری حکم صادر شد که به زودی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مزارعی در این جلسه خطاب به دو نماینده حاضر درجلسه تصریح کرد: اگر داوطلبان انتخابات مجلس در کاروانی حضور داشته باشند که مسبب درگیری و اغتشاش باشد بدون شک آن نامزد مورد اتهام قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر حادثه‌ای به وجود بیاید از مدیرکل دولتی گرفته تا مردم عادی دخیل در موضوع مورد بازخواست دستگاه قضایی قرار می‌گیرند.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه قضایی به عنوان مأمور صیانت از امنیت انتخابات، از داوطلبان می‌خواهد که خود پیشتاز حفظ امنیت در میان هواداران‌شان باشند، زیرا تأثیر رفتار آنها در بین مردم بیشتر است.

مزارعی اضافه کرد: هرگونه تبلیغات تحت عنوان کلنگ زنی و افتتاح در این چند روز در شأن داوطلبان مجلس نیست، زیرا وقت کلنگ زنی و افتتاح کارگاه و کارخانه تمام شده است.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 155 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:30

مهندس هوشنگ بازوند در بازدید از ستادهای انتخاباتی شهرستان‌های پلدختر، رومشگان و کوهدشت اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت و قانونمند بودن برگزاری انتخابات، برنامه‌های مدونی در مراحل مختلف انتخابات طراحی و اجرا شده و این بازدیدها نیز در ادامه این روند با هدف رصد جزء به جزء فعالیت‌های ستاد انتخابات، قانونمندی برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها و کنترل تمام امکانات، لوازم و شرایط برگزاری انتخابات تا روز هفتم اسفندماه است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن ابراز رضایت از وضعیت موجود ستادهای انتخابات مورد بازدید تاکید کرد: آنچه از آغاز فعالیت ستاد انتخابات استان اولویت ما بوده است قانونمندی، سلامت، مشارکت حداکثری مردم، نشاط سیاسی و رقابت سالم حول محور منویات رهبر معظم انقلاب و مشی و برنامه‌های دقیق دولت تدبیر و امید بوده که در همین راستا مسئولان ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تا به امروز به خوبی این پیام را دریافت کرده و در حال اجرای آن هستند.

نماینده عالی دولت در لرستان بیان کرد: در عین حال در رصدهای موشکافانه روزانه و بازدیدهایی که داریم با هر عاملی که باعث انحراف از این مسیر درست شود بدون چشم پوشی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در این بازدیدها سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان ضمن کنترل امکانات و شرایط موجود ستادها در گفت‎وگو با فرمانداران و بخشداران گزارش آخرین وضعیت ستادها را دریافت کرد، هم‌چنین رییس هیئت بازرسی ستاد انتخابات به رصد و کنترل کیفیت شاخص‌های قانونی انتخابات مخصوصا توسط کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی آنان پرداخت.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 156 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:30

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت شهر تهران، هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار گرفت.

به گزارش فارس، کیفیت هوای شهر تهران براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

امروز ذرات کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 102 قرار گرفته است و کیفیت هوا برای بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار نامطلوب است.

روز گذشته با توجه به اینکه ذرات کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 80 قرار داشت کیفیت هوای تهران در شرایط سالم بود.

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 151 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:16

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه تنها مرجع اظهار نظر درخصوص تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات استان است؛ اعلام کرد: استفاده از تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در تبلیغات انتخاباتی هیچ منعی ندارد.

سیدشهاب الدین چاوشی امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاعیه دیروز تنها تاکیدی بر رعایت حفظ حرمت و جایگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در تبلیغات انتخاباتی بود اما متاسفانه به شکل مناسبی انعکاس نیافته است.

عصر دیروز(پنجشنبه) کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس مصوبه این ستاد استفاده از تصاویر امام(ره) و مقام معظم رهبری در تبلیغات ممنوع است‘ از تمامی داوطلبان درخواست می شود نسبت به رعایت تمامی قوانین تبلیغات انتخابات متعهد بوده و از اقدامات هنجار شکنانه خودداری کنند.

براساس قانون‘ فعالیت تبلیغاتی نامزدهای تایید صلاحیت شده این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن آغاز و تا ساعت هشت صبح روز ششم اسفند یعنی 24 ساعت قبل از شروع رای گیری (هشت صبح هفتم اسفندماه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا یک هزار و 294 نامزد تایید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه اصلی استان تهران با یکدیگر رقابت می کنند.

استان تهران در مجموع 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.

این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود. 

- - , .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 160 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:16

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 141 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:16